Vijesti

SVJETSKI DAN SVJESNOSTI O AUTIZMU

Svake godine drugog aprila u cijelom svijetu se obilježava svjetski dan svjesnosti o autizmu. Većina organizacija i udruženja obilježava ovaj dan puštanjem plavih balona u zrak ili organizovanom šetnjom u plavim majicama. Iz našeg logopedskog kabineta donosimo vam osnovne informacije o tome šta autizam zapravo predstavlja. J

AUTIZAM – ŠTA JE TO?

  • Naziv dolazi od grčke riječi „authos“ što u prevodu znači „sam“.
  • Pravi naziv ovog poremećaja je „poremećaj iz spektra autizma“ ili skraćeno PSA.
  • DSM – 5 definira PSA kao kompleksni neurorazvojni poremećaj koji se se pojavljuje u prve tri godine života, ali se većinom dijagnosticira puno kasnije. Najviše stradaju domene socijalne komunikacije i socijalne interakcije, uz pojavu ograničenih, ponavljajućih i stereotipnih obrazaca ponašanja, interesa i aktivnosti.
  • Uzroci autizma još uvijek nisu u potpunosti jasni. Neke studije su potvrdile utjecaj naslijeđa te pojedinih oboljenja u trudnoći kod majke kao što je rubeola.

UČESTALOST?

  • Podaci Centra za kontrolu i prevenciju bolesti (CDC, 2014) govore o prevalenciji od 1:68 u dobi od 8 godina, uz češće pojavljivanje kod dječaka nego kod djevojčica.

OBILJEŽJA?

  • Velika varijabilnost predstavlja jedno od temeljnih obilježja djece i osoba s poremećajem spektra autizma. Sama riječ „spektar“ upućuje na to da nisu sva obilježja prisutna kod svakog djeteta i u istoj mjeri. Na grafici ispod donosimo prikaz osnovnih obilježja. J
  • Osobe s PSA-om u starijoj dobi najčešće imaju teškoća s razumijevanjem jezika, govorom, čitanjem, pisanjem, a od svih jezičnih sastavnica najviše strada pragmatika.
  • Uključenost stručnjaka različitih profila i multidisciplinarna suradnja tima može dovesti do poboljšanja sposobnosti na svim nivoima.

Za kraj, budući da smo svi kod kuće, preporučujemo da pogledate film pod nazivom „Kišni čovjek“ (Rainman), ili pročitate knjigu „Razlog zbog kojeg skačem“ čiji su glavni junaci upravo osobe s poremećajem spektra autizma. J #ostanikući #prvaosnovnaškola #Konjic

„Ako ne mogu učiti na način na koji podučavamo, onda moramo podučavati na način na koji mogu učiti.“